Nizza 2022

Üks hea kursaõde/sõbranna on mul pool maailma läbi elanud. Prantsusmaa, Hispaania, USA ja nüüd taas Prantsusmaa. Polnud talle veel külla jõudnud v no õigemini USAs jõudsin, aga siis neid polnud kodus (mina sain lihtsalt pea nädala nende armsat järveäärset elamist nautida Orlandos). Kohtusime Eesti lennujaamas, mina jõudsin USA reisilt ja nemad sõitsid Eestist koju. Aasta oli siis 2020 ja edasi teate juba ise, mis juhtus…

Nii siis see kevade sai otsustatud, et see sügis ma lähen niimoodi külla, et nad ise on ka kodus 🙂 Mõeldud-tehtud! Õigemini piletid ostsin 5 kuud ette ja hoopis soome reisidiile leheküljelt, seal olid täpsemalt samad piletid 20.- soodsamad ehk siis maksin 98.- Muidugi septembri lõpuni ma ilma reisimata vastu ei pidanud ja augustis käisin siiski Türgis ka veel, aga mitte sellest ei tulnud täna ma siia rääkima.

27.sept lendasin Nizzasse, vahepeatus oli Šveitsis. NB! Kui hakkad seal kasutama mobiilset andmeside, siis läheb automaatselt 7.50.- arvelt maha ja saad kasutada 100MB. Ma olin nii kuri enda peale, kui rumal ja “ärahellitatud” eurooplane, kes peab igati Euroopa mandri riiki euroopa riigiks, aga ei ole ju. Tore oli vähemalt selle lennu puhul see, et samal lennul oli üks tuttav, keda aastaid näinud ei olnud. Maailm on ikka väike.

Nizzasse jõudsin õhtul ja lennujaamast oli trammiga ülimugav nn tsentrisse sõita. Pilet oli kõigest 1.50.- ja see kehtis 90min (aga vaid ühel suunal), kui nüüd õigesti mäletan. Järgmine hommik läksin kohe promenaadi avastama. Arvake ära, kuidas?! Trummipõrin ja tataratataa, joostes muidugi! Nii mõnus, nii hea oli taas kanda lühikesei jooksuriideid, must love vahemere kliima ikka. Felt like home to me. Muidugi sai kaks ühes ümbrust avastada: trenni teha ja Nizza linna ilu nautida.

Ilm oli veel suvine ja sai õnneks rannas päevitatud, kuigi sattusin sinna üsna tuulisel ajal. Sõbrannaga käisime minu jooksuvabal ja tema beebi ärkvel oleku ajal Nizza vanalinnas jalutamas/söömas. Vanalinna söögikohas tasub alati oma arve üle vaadata. Mulle oli 20.- eest stuffi juurde lisatud. Tahaks mõelda, et see juhtus kogemata…

Sõbrannaga käisime Nizza lähedal mägilinnas nimega Eze, kuhu muidu oleks pidanud ühistranspordiga minek olema ülilihtne, aga millegi pärast sellel päeval bussi sinna poole lihtsalt ei tulnud. Võtsime siis uberi, mille maksumus oli umbes 28.- Õnneks oli peatuses veel teisigi inimesi, kes sinna soovisid saada, siis sai 4 inimese peale summa ära jagada. Mägilinn ise oli mega ilus. Kui sinna kanti satud, siis kindlasti soovitan uudistama minna. Vanalinn läks mööda mäge üles ning üleval oli üliäge botaanikaaed, kus avanesid imelised Vahemere vaated. Pilet oli vist 6 eurot. Pärast botaanikaeda käisime ühes nunnus poole mäe peal olevas kohvikus söömas, kus olid ülihead crepped ehk magusad pannukad.

Kuna minul oli see päev just pika jooksu päev ehk siis oli vaja joosta 20km, otsustasin Nizzasse tagasi joosta. Enne tuli aga mööda hike traili alla matkada. Ehk siis mööda mäge alla tatsata, väga joosta ei saanud kivide tõttu, aga 45minuti asemel olin all 32minutiga. Mulle tundus hästi loogiline joosta mööda rannikuäärt Nizza poole, aga unustasin ära, et vahepeal oli üks poolsaar ja et päris mööda rannikuäärt joosta tuleb ikka korralik ring. Loomulikult ma siis natuke eksisin ära. Eksisin ennast järgmisele hikimisrajale 😀 Mis iseenesest oli ülivinge, kuna jällegi, see loodus, need vaated, meri oli mega. Panen jällegi mõned pildid ja siinkohal mainin ära, et ma vahepeal jooksin kõrgemale, siis jälle alla mere poole… Lõpuks tuli mu jooks/matk kokku 22km (muidu Ezest Nizzasse on 13km :D). Aga no ma äraeksimise meister, õnneks seekord olin ikkagi kogu aeg tsivilisatsioonis ja telefoniakut oli ka piisaval, joogiveekraanid samuti iga nurga peal. Päikest sai korralikult ning lihased olid mitu päeva väga vihased. Võib isegi öelda, et tasasel maastikul maratoni on lihtsam joosta, kui ülevalt-alla matkata.

Nii, siis ükspäev trippisin tuntud filmifestivali linna-Cannes. Sinna oli imelihtne rongiga minna. Edasi-tagasi piletid olid vist 14.- Täpselt enam ei mäleta, aga kallis ei olnud. Mis aga polnud üldse lihtne, oli rongipileti ostmine. Kui reisite Prantsusmaale ja soovite seal rongiga sõita, siis varuge lisaaeg pileti ostmiseks, sest see süsteem on seal kiviajast 😀 Mingisugust mehaanilist ratast tuleb keerutada, et ekraanil midagi liikuma hakkaks. Igatahes need 2 korda, millal Nizzas rongiga tahtsin teise linna trippida, jäin rongidest maha. Õnneks käisid nad üsna tihedalt ja mul ei olnud selle vastu midagi, et ootamise aeg Nizzas ringi chillida.

See selleks, Cannes ise minus suurt vaimustust ei tekkinud. Linn nagu iga teinegi Vahemere ääres. Küll aga erinevalt Nizzast oli seal rand liivasem ning meri vaiksem. Käisin isegi ujumas, täitsa mõnus oli. Rannas pakkus üks hiinlane massaaži ka ning loomulikult võtsin. 30min 30.- (see oli siis alla kaubeldud hind, aga hästi tegi, money well spent). Siis avastasin omapead linna.

Nii aga see oli väike kokkuvõtte Nizza reisist. Tegelikult seal olles käisin ühe päeva tripil ühes linnriigis ka, kuid sellest juba järgmises blogipostituses 🙂