Taani 2024

Tere, tere!

Seekordne reisijutt tuleb siis Taanist, kus me sõbrannadega septembri keskel 4 päeva veetsime.

Lennupiletid sai taaskord võetud AirBalticust (jumaldan seda lennufirmat, üsna täpne, meeldib nende lojaalsusprogramm, alati puhas, lennukites on ruumi ja teenindus on super). Edasi-tagasi piletid maksid AirBalticu kampaania aeg 135.-. Lend ise kestis 1h20min. Hotelli võtsime Kopenhaagenis Cabinn Copenhageni, kus 3 ööd 4 peale maksis 466.- Üsna kallis, aga see oli soodsaim variant, mis saada oli. Tuba ise meenutas Rootsi kruiisi kajutit, mega kitsas ja veel kitsama vannitoaga. Mina pidin naris magama. Aga no ei ole hullu, palju sa reisi aeg seal toas ikka oled. Teine asi, mis meile mega kallis tundus, oli hotellis parkimine. Kuna võtsime üheks päevaks rendika, oli meil vaja see hotelli parkimismajja ära parkida. 24h maksis 28eurot.

Niisiis. Esimesel õhtul läksime kohe linna peale. Meie hotell linnakeskusest oli kuskil 2km kaugusel, mis oli täitsa sobilik jalutuskäik. Käisime tüdrukutega old Irish pubis ja Hard Rock Cafes. Väljas kokteilitada on Kopenhaagenis aga mega kallis. Minu õnneks ma olin veel poolhaige, nii et mina olin juba enne südaööd hotellis tagasi. Järgmisel hommikul võtsime hotellist hommikusöögi. Seal oli mingi pakkumine, et sisse regamisel kehtib soodushind. No hommikusöök seal absoluutselt suurem asi ei olnud, aga kõhtu midagi sai. Üleüldse, toitudega me seal Taanis üldse rahule ei jäänud. Kõik, mis sõime, oli kas liiga mage või liiga soolane ning paljudes kohtades sai vaid saialaadsed tooteid või hamburgereid…

Cabinn Copenhageni hotelli hommikusöök. Pigem ei soovita.

Pärast hommikusööki läksime ühe sõbrannaga oma rendikale järgi. Tee peale jäi meile Kopenhaageni kuulus 21.1km jooksuvõistlus. Mul oli mega kahju, et ma seal osaleda ei saanud (see hetk, kui reisi planeerimise, olid kõik jooksupääsmed juba välja müüdud ja ega nüüd ei oleks tervislikel põhjustel nagunii osaleda saanud), aga ma saan öelda, et paar jooksusammu ma siiski sealt läbi jooksin, kuna pidime teisele poole teed saama. Loodan siiralt, et kellelegi ette ei jäänud. Teist teed ei olnud lihtsalt võimalik minna. Rendika võtsime Sixtist ja 24h autorent maksis 57.- Üleüldse soovitan Sixti, mul ei ole selle rendifirmaga kunagi probleeme olnud. Deposiidi kandsid ka juba 2päeva hiljem pärast rendika tagastamist tagasi.

Niisiis, auto käes ja esimene peatus oli meil The Little Meremaid kuju juures. Little oli see kuju tõesti, aga kui on üks peamisi vaatamisväärsusi, siis tuli seal ju ära käia.

Väike merineitsi on Edvard Erikseni pronkskuju, mis kujutab merineitsi inimeseks saamist. Skulptuur on eksponeeritud Taanis Kopenhaagenis Langelinie promenaadil kaljul. See on 1,25 meetrit pikk ja kaalub 175 kilogrammi. Allikas: Wikipeedia

Edasi sõitsime The Forest Toweri poole, mis asus Camp Aventures. Kopenhaagenist oli sinna kuskil tunnike sõitu. Seal tabas kohati šokk, kui kallis võib olla lihtsalt ühe torni pääse. 24 eurot! Torni viis umbes 1km metsarada. Ümberringi oli seal ka seikluspark, mis pidavat Taani kõige suurem olema. See õnneks meid ei paelunud, aga torni külastamine on kindlasti must to do, kui olete Taanis. Mulle väga, väga meeldis. Kui ma muidu kardan kõrgust, siis seal üles-alla keerutades seda hirmu peale ei tulnudki, piirded ise olid kuidagi piisavalt kõrged mu jaoks.

Taani suurimas seikluspargis asuva spiraalse vaatetorni ülemine platvorm on merepinnast 135 meetri kõrgusel. Torni enda pikkus on 45 meetrit.

Edasi võtsime suuna Møns Klinti poole, mis Forest Towerist asus samuti tunniajase autosõidu kaugusel. Seal küll sissepääsu ei olnud, aga parkimine maksis seal 6.- Parkimissüsteem oli nii nutikas, et kui olime sisenenud, siis kaamera juba salvestas autonumbri. Läksin parkimisautomaadi juurde ja piisas vaid auto reg numbri kaks esimest numbrit sisestada, kui automaat juba pakkus õige kombinatsiooni. Üleüldse, Taanis oli palju nutikaid IT lahendusi. Tulles nüüd tagasi siis Mons Klinti juurde. Esmalt oli meil vaja alla ronida, kuhu viis trepp ja no see oli vast alles matk! Mul poole tee peal sääremärjad juba võdisesid. Ja üles pidi ju ka tagasi saama! Üles mina oma haigete kopsudega läksingi nii, et tegin vahepeal puhkepause, muidu ei oleks suutnud. Aga kui kohale jõudsime, olin mega üllatunud, et Taanis niii ilus koht olemas on! Jällegi, kindlasti koht, mida soovitan Taanis külastada!

Allaminek võrreldes ülesminekuga oli veel tegelikult lihtne.

Enne täitsa alla minekut, sai veel ägedas pildistamiskohas peatuse teha. All viis trepp pm merre.

Kolmas ja neljas päev oli meil mõeldud Kopenhaageni linnas ringi trippimiseks. Meie liikusime jala, kõik kohad, mida meie näha soovisime, asusid kuskil 1-2km kaugusel teineteisest. Esimene missioon oli leida siiski koht, kus saaks maitsvat toitu. Internet soovitas The Union Kitchenit, kuhu me oma sammud pärast rendika tagastamist ka seadsime. Tõesti, väga maitsev hommikusöök, aga mega kallis. Pm meie kõikide hommikusöögi arve oli 30.-. Kui tahtsid võtta niisama vett kõrvale, siis see maksis 4.- per face. Minu cappuccino maksis nt 7.- See eest sain hea emotsiooni sellest, mis sinna peale oli kirjutatud.

Mina ja mu elu kalleim, aga see eest ägedaim, kohv.

Meie kallis hommikusöök, aga oli väga maitsev.

Kui kõhud olid täis söödud, siis algas tõeline Kopenhaageni avastamine. Esimese asjana oli vaja muidugi Kopenhaagenit iseloomustavate majade taustal pilt ära teha.

Järgmisena seadsime sammud paljude soovitatud Christiana linnaosa poole, mis on tuntud selle poolest, et see on olnud vabalinn ja mis sai alguse 1971. aastal, mil Taani sõjaväe poolt mahajäetud  barakkides seadsid end sisse vabameelsed hipid. See linnaosa meenutas väga meie esialgset Telliskivi linnakut.

Ära käisime ka Rosenborgi lossi juures, mille ümber oli King’s Garden. Lossi me sisse ei läinud, aga väljas saime ilusad pildid. Seal pargis veetsime veidi niisama aega.

Enne Kings Gardeni jõudmist jõudsin ära osta ka enda suveniirid, mida igalt reisilt koju toon: viinapits ja magnet.

Edasi teised jäid veel linna peale, aga mina liikusin tagasi hotelli puhkama. Ma polnud haiguse järgselt veel nii palju samme päevas teinudki ja üks hetk tundsin, et jaks oli täitsa otsa saanud. Hotellis magasin, käisin veel õhtul kaubanduskeskuses, et miskit õepojale kaasa osta (boonusena leidsin endale talveks jooksumütsi) ning läksin hotelli magama tagasi.

Äramineku päeval oli lend õhtu poole ja viimase kohana otsustasime külastada kuulsat Tivoli Gardenit. Alguses ma olin veidi skeptiline, et mida ma seal lõbustuspargis ikka vaatan ja seda kõike veel 22.- sissepääsu eest, kuna aga seda nii paljud mu insta jälgijad soovitasid (aitäh teile selle eest! :)), siis mõtlesin, et no ok, peab ikkagi seal ära käima. Ilmselt ma Taani nii pea tagasi ka ei lähe. Maksime piletiraha ära ja no WOW! Juba sisenedes saime aru, et seal on tõesti mega ilus. Ma ei ole eriline aia pildistaja ja ega ma sealgi väga pilte ei teinud, aga seda peab oma silmaga nägema. Lisaks see natuke vanaaegse tivoli vibe- no niii äge! Üleüldse, ma olin seal seesmiselt nii ekstaasis, et oleks tahtnud atraktsioonidega sõitma ka minna, aga no õnneks või kahjuks, mu kopsud ei oleks seda veel vastu pidanud. Ühe sõidu hind jäi muidu hinnavahemikku 6-12.-.

Maailma üks vanimatest lõbustusparkidest, Tivoli Gardens, asub Kopenhaagenis. Päeval saab imeilusat aeda nautida ja õhtul tulekesi.

Selline see meie Taani reis siis oli. Kokkuvõtvalt võin öelda, et ega mul erilist wow efekti ei tekkinud, aga samas mul on hea meel, et see riik on nüüd käidud ja nähtud. Kui Sul on plaanis Taanit külastada, siis peab arvestama sellega, et elu ja olu on seal üsna kallis. Näiteks, populaarse liikumisvahendi, jalgratta päevane rent maksab seal 23.-

Aga järgmised reisilood tulevad juba Singapurist ja Balilt! Seniks aga olge terved! Tervis on meie kõige kalleim vara, mida peab hoidma!